ensimmäinen viikko saksassa

dd4d2d1d3lovelove2love1IMG_0023IMG_0033IMG_0029IMG_0034
Hei vaan ja terveisiä saksasta! Olimme siis viikon leirillä, jossa opin tuntea mitä ihanimpia ihmisiä eri euroopan maista, kuten ranskasta, sveitsistä, norjasta, tanskasta, ruotsista, belgiasta, unkarista, italiasta yms. Koko viikko oli todella upea ja kiinnostava. Teimme todella paljon saksaan ja maan kulttuuriin liittyvään, sekä millaista on asua uudessa perheessä ja netissä oleminen. 
Oon siis nyt ollut kaksi kokonaista päivää perheessä, ja viihdyn täällä TODELLA hyvin. Eilen lähdin jo ekaa kertaa tapaamaan aitoja saksalaisia nuoria, eli siskoni kavereita. Aluksi oli outoa, kun kaikki puhuivat pelkkää saksaa, mutta kun pelasimme lautapelejä ja puhuimme niin mäki osallistuin keskusteluihin ja ymmärsin jopa enemmän. Mun perhe on siis ihan tavallinen perhe, eikä mikään erikoinen, eli mulla oli todella helppo sopeutua perheeseen. Täällä ei ole niin paljon erilaisuuksia kuin kotona. Mulla on aika vapaat säännöt. Tottakai mulla on säännöt, mutta aikalailla kuin kotona. Just että pitää ilmottaa ajat ja noudattaa ne myös. Se ei ole mulle mitään uutta. Eilen käytiin myös rathausissa ilmottamassa, että tulen asumaan seuraavan vuoden ajan Ibbenbürenissä. 
Tänään lähdimme vähän isompaan kaupunkiin, Osnabrückiin heti aamusta. Söin elämäni toisen dönerkebabin lampaalla, ekan kerran maistoin kanalla meijän valmistausmis leirillä Hampurin ulkopuolella Lauenburgissa. Tää aika on menny tosi nopee, joten en muista kaikkee, enkä todellakaa oo kertonut täällä kaikkea. Kävimme myös kattelee mulle futisjoukkuetta, mutta joku päivä käymme myös kattomassa minkälainen Ibbenbürenin lentopallo joukkue on. Olisi todella kiva kokeilla jotain uutta! 
Bis bald! emilia

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit asiallisesti! ♥
ps. olet kaunis ja ihana